W swojej niezwykle obszernej twórczości Paweł Pierściński dotknął niemal wszystkich technik fotograficznych, zawsze osiągając znakomite rezultaty artystyczne. Przez ponad 60 lat pracy twórczej realizował wiele tematów – ale podstawowym obszarem artystycznej penetracji stał się dla niego kielecki krajobraz. „Paweł Pierściński znany z tego, że ten pejzaż kielecki, pejzaż Gór Świętokrzyskich umiłował, rozpropagował, na wszelkie sposoby opracowywał artystycznie ten pejzaż i te fotografie – mówi Małgorzata Bojarska-Waszczuk, dyrektor Galerii BWA w Olsztynie - jest też twórcą Kieleckiej Szkoły Krajobrazu, kierunku, który rozszerzył się później i właściwie zapoczątkował w tym okresie zainteresowanie fotografią pejzażową.”
Sposób interpretacji krajobrazu, będący jednocześnie perfekcyjną technicznie dokumentacją jest syntetycznym, pełnym emocjonalnych odniesień portretem ziemi. Niezwykłe bogactwo form, wyrafinowanych struktur, geometrycznych rytmów i estetyczna atrakcyjność obrazowania są jedną z wielu przyczyn, dla których kadry Pawła Pierścińskiego stały się ikonami polskiej fotografii krajobrazowej. Widać w niej widać kunszt artystyczny, widać oko artysty, który ten pejzaż wybiera fragmentami i widzi w tym pejzażu wręcz abstrakcyjne formy.
Artystę szczególnie interesował krajobraz kulturowy naznaczony śladami pracy człowieka, zapisanej w równoległych rytmach wyoranych bruzd, w rysunku szachownicy drobnych poletek, w strukturach różnorodnych upraw. Bogata twórczość Pawła Pierścińskiego do dziś stanowi niedościgniony wzór dla miłośników fotografii. Na wystawie w Olsztynie zaprezentowane zostały prace pochodzące ze zbiorów kieleckiego Biura Wystaw Artystycznych. Fotografie Pawła Pierścińskiego będą prezentowane w sali głównej Galerii Sztuki BWA do 1 marca 2020 roku.